Friday, June 22, 2007

14.06.2007
Balik dari sekolah.... relex saja. Hari ni cadang nak ke KL seperti yang dirancang dengan kekawan. Tunggu punya tunggu dah gelap... diorang ni jadi ke tidak nak pergi ni?

Pukul 6:00 lebih baru Rostan & Zahari sampai... dia tak balik ke rumah pun selepas mesyuarat di Tanah Merah dan JPN. Masih pakai baju yang sama dan belum buka tali leher. Kemudian ambil Zul.


Nampaknya jadi juga pergi KL. Pukul 5:00 pagi sampai di rumah adik Rostan, kami sambung tidur.

15.06.2007
Pagi-pagi semua dah siap. Rostan nak ke Putra Jaya untuk selesaikan urusannya. Aku dan Zul naik LRT di Terminal Putra, Gombak. Destinasi, Bukit Bintang.

Sarapan dulu dan kemudian turun naik di Low Yat. Hampir semua tempat dah round. Zul selesaikan urusannya. Dah selesai semua baru start acara tinjau-tinjau.

Benda yang aku nak beli ialah printer dengan tangki dakwat tambahan diluar dan mungkin apa-apa yang patut. Bajet sekitar RM 500.

Aku dah tengok printer tu, yang paling murah RM299, Epson Stylus C59.

Jeng jeng.... bajet RM 500?.... PERCAYAKAH ANDA?

Hahaha!...... datang sesekali ke Low Yat, tak kan nak beli printer je kan!

Akhirnya.. setelah turun naik 4 tingkat dan menjelajah hampir semua kedai kat situ, aku menggalas beg penuh jari.

Ni baru puas hati datang jauh-jauh kan! Bajet asal betul la RM500, tapi apa nak buat.... aku tak sengaja habiskan RM1500 hehehe!

Pukul 9:00 malam bertolak balik ke Kelantan semula. Subuh sampai di rumah. Terus mandi dan bersiap untuk ke sekolah, kerana hari ini hari sekolah ganti.

Aku tak masuk sekolah kerana minggu ni, aku memulakan projek menyediakan video untuk perayaan Hari Guru Peringkat PPD. Aku dan beberapa rakan JK Gimik Perasmian dan Persembahan Multimedia berkumpul di PKG Badak untuk projek itu.

16.06.2007
Aku pergi buat temujanji di beberapa sekolah untuk buat pengambaran video.

17.06.2007
Malang sungguh pagi ni hujan. temujanji di SMK Dato Perdana untuk ambil video perhimpunan terpaksa di batalkan. Mujur SMK(A) Tok Bachok ada membuat perhimpunan. Aku ambil kesempatan untuk rakam pelajar ucapkan 'selamat hari guru' di sana.

Hari ini juga aku nak selesaikan rakaman di PPD Bachok. Menjelang tengahari semuanya beres.

Malamnya ke Kota Bahru...... beli meja untuk permaisuriku, maklumlah dia sekarang ni kan dah sambung study semula. Kesian tengok dia baca buku sambil baring atas katil..... bila aku masuk bilik tengok dia tengah baca buku, dan kemudian bila masuk sekali lagi...... emmmm!

Dah ada meja study baru ni, harap-harapnya boleh la study dengan selesa. Aku pun dah tarik kabel RJ45 dari luar supaya senang dia nak akses internet. Mujur juga aku beli wayerless router, jadi sekarang semua orang boleh akses internet. Kalau ada sesiapa nak akses internet, bawa je laptop tu dan silakan belayar....

Bila maknya dah ada meja baru.... anak-anaknya pun bersungut nak meja baru juga. Maka asalnya nak beli 1 dah jadi 3, tapi tak mengapalah asalkan anak-anak senang hati.



















Semua orang sudah ada meja study yang baru! Aku pun sudah ada banyak gajet baru. Hampir semua benda yang aku perlukan sudah ada! Dari mp3 player, mp4 player, printer inkjet, printer laser, cd writer, dvd light scribe writer, 2 external hardisk 2.5 dan 1 external hardisk 3.5 230 g, 3 tumbdrive, 2 flashdrive dan macam-macam lagi benda yang aku perlukan untuk kemudahan kerja (atau juga untuk memenuhi nafsu ict aku)





Minggu ni, aku sambung aktiviti shopping di KB Mall pula. Berapa pula bajetnya? emmm yang ni tak tentukan berapa bajet dan akhirnya aku terbeli sepasang kasut, sehelai seluar dan 7 helai baju. Cukup untuk seminggu.

Fuh!.... memang puas hati shopping, nah... ini dia koleksi baju tangan pendek aku yang baru




Ini pula kasut baru aku!... bergaya sakan la!


Sofia pun nak baju baru juga!....... "ok, abah belikan 3 pasang baju baru"

Mak pun nak hand beg dan baju baru baru!..... "ok, pilih-pilih.... mana yang berkenan di hati, abah belanja!"

Percaya atau tidak....... dalam tempoh seminggu ni aku sudah habiskan RM 7000

Memang shopping sakannnnn!

1 comments:

Hariz Zulkarnain said...

x try tengok kt low yat
Nikon D40 brapo rial..?

Post a Comment