Sunday, June 3, 2007

Akhirnya permaisuriku memenuhi impiannya untuk menyambung belajar, setelah lebih 5 tahun aku lakukannya dulu.

Menjadi seorang siswi dalam usia 40-an tentunya bukan sesuatu yang mudah. Tetapi setelah kehidupan kami sekeluarga agak lega dan stabil sedikit, rasanya sudah sampai masanya untuk dia mengikuti jejak ku.

Keputusan untuk menyambung belajar semula bukanlah sesuatu yang boleh dibuat sesedap rasa sahaja. Banyak perkara yang perlu dipertimbangkan.

Itulah yang telah aku lalui sewaktu mengikuti program PJJ dahulu. Susah payah dan segala macam pengorbanan yang terpaksa isteri ku terpaksa harungi bersama. Maklumlah waktu itu anak-anak sedang membesar, kereta pun tak ada lagi!

Tahun pertama... setiap malam aku ke Kota Bharu dengan motor kapcai cabuk yang dibeli sebaik mula bekerja dahulu. Kalau nak cerita...... memang panjang, boleh buat satu novel kot.

Akhirnya... alhamdulillah, pada 2001 ku gengam juga segulung ijazah dari Universiti Malaya.

Apabila isteri ku menyuarakan hasratnya untuk menyambung belajar, aku merasa sangat terharu, dan menggalakkannya.

Pada 28 Mei 2007 yang lalu, bermulalah episod baru dalam lembaran hidupnya. Isteriku kini bergelar seorang mahasiswi (mahasitua.... hehehe!)

Buat isteriku tercinta.... semoga tabah dan cekal menghadapi segala cabaran. Baca buku rajin-rajin, dan mulai sekarang belajar-belajarlah berjaga malam!


0 comments:

Post a Comment