Wednesday, May 9, 2007

Tak tau nak buat yang mana satu.... kerja banyak, nak siapkan yang mana satu dulu? Minggu ni di sekolah bz buat operasi sediakan bilik tayangan/bilik P&P. Aku siapkan satu bilik darjah yang agak lengkap dengan alatan ICT untuk kemudahan aku mengajar.

Mulai minggu ini, tak payah la aku turun naik tangga masuk kelas. Sekarang aku tunggu saja dalam bilik tu, tak la berpeluh ke sana kemari. Maklumlah bilik darjah bukan ada aircon, dan aku memang jenis yang cepat berpeluh.

Tadi GB pun dah datang tengok bilik yang aku siapkan tu. Aku sebenarnya nak senangkan kerja aku je. Tak payah usung laptop dan LCD ke sana kemari. Dalam bilik ni, semua tu dah pasang siap-siap dan sementara pertukaran kelas, aku dah boleh ready dengan bahan untuk mengajar. Aku malas nak menulis guna kapur ni, berdebu dan tambahan pula tulisan aku lebih kurang dengan tulisan doktor, takut naya je bebudak nak baca tulisan aku... hehehe!

Aku selalu kata kepada kawan-kawan.... kerajaan sudah bekalkan peralatan ICT yang cukup canggih. Terpulanglah kepada kita nak guna atau tidak. Peralatan itu hanyalah sekadar 'peralatan' sahaja. Kalau cikgu-cikgu masih nak gunakan kapur, manila kad..... silakan! Cumanya kita ada pilihan untuk menggunakan laptop dan LCD projektor, dan semua yang kita tulis guna kapur atau atas manila kad itu boleh digantikan dengan menggunakan powerpoint atau apa-apa saja software yang lain. Pilihan ditangan anda. Bagi aku..... aku cukup berterima kasih kepada kerajaan yang membekalkan peralatan ICT kepada guru-guru. Tambah berterima kasih lagi apabila... gaji pun naik, hehehe!

Kepada rakan-rakan sekelian........ jangan jadi macam cikgu kat bawah ni sudahlah!

Kurang ajauu punya cikgu!

******************************************************************

p/s
jangan ada sesiapa pulak fikir aku buat blog ni dengan laptop kerajaan.... hahaha! Kat rumah aku ada laptop sendiri! Alaa... laptop murah je sekarang ni!



0 comments:

Post a Comment